لوگو

چرا داشتن یک لوگو خوب اهمیت دارد؟

چرا کسب کار شما نیاز به طراحی لوگو حرفه ای دارد ؟

امروزه داشتن یک لوگو استاندارد برای کسب کارهای کوچک و بزرگ یک ضرورت بحساب می آید چرا که طراحی لوگو حرفه ای معرف و هویت یک کسب کار است و باید کاملا متناسب با آرمان ها و حوزه فعالیت آن کسب کار طراحی شود از آن جهت باید این امر توسط طراحان حرفه ای و با داشتن دانش کافی در این حوزه انجام شود.

چرا داشتن یک لوگو خوب اهمیت دارد؟

  • داشتن یک لوگو به شما کمک می کند تا برای کسب کارخود هویت داشته باشید و از دیگر رقبای خود متمایز شوید.
  • یک لوگو خوب و قوی به روند رشد کسب کار و جذب مشتریان جدید شما کمک شایانی خواهد کرد
  • مشتری های شما در روز صدها لوگو مختلف را خواهند دید و یک لوگو خوب با ارسال پیام صیح و انتقال حس اعتماد باعث میشود تا مشتری را ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما کنند.

چرا باید برای طراحی لوگو حرفه ای هزینه کنید ؟

شما در طول زمان و با توجه به  رشد کسب کار خود می توانید طراحی های دیگر از قبیل طراحی پوستر ها ، بیلبورد ها و …  را تغییر دهید ولی طراحی نشان و آرم را نمی توان  به سادگی و بدون هزینه تغییر دهید. زیرا هزینه و زمان که برای مانداگار کردن یک آرم و نشان در ذهن مشتری  نیاز است بسیار زیادتر از هزینه اولیه طراحی لوگو خواهد بود از این رو شرکت های که برنامه طولانی مدت برای کسب کار خود دارند زمان و هزینه مناسبی را برای طراحی آرمان و نشان خود اختصاص می دهند .

برای مثال فرض کنید یک بانک یا یک برند غذایی  بعد از چند سال فعالیت بخواهد نشان خود را به دلیل استاندارد نبودن و یا هم راستا نبودن با اهداف شرکت خود عوض کند برای این کار آن شرکت متحمل هزینه بسیار زیادی جهت معرفی و ماندگار کردن یک نشان  خواهد شد در صورتی که می توانست با مبلغ بسیار ناچیز تر جلوی این هزینه را بگیرد.

خصوصیات یک logo استاندارد چیست?

ساده بودن

زیبایی یک طرح در سادگی آن نهفته است هرچقدر ساده تر تاثیر گذار تر خواهد بود لوگو نباید دارای پیچدگی باشد

پایداری

لوگو باید در طول زمان تحمل مد های مختلف را داشته باشد و تحت تاثیر مدهای مختلف قرار نگیرد

انعطاف پذیری

طراحی لوگو باید به صورتی باشید که بتواند بدون تغییر ماهیت و هدف خود در سراسر رسانه های مختلف جای بگیرد. مثال در وب سایت ، تابلو های تبلغاتی ، محصولات چاپی و …. و زیبا ترین شکل خود را نمایان کند.

گویابودن

اگر چه طراحی لوگو حرفه ای شما شاید به طور مستقیم  نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک لوگوی تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر مشروعیت کسب و کار شما بیافزاید. بخشی از ایجاد یک لوگوی فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شمااحساسات بیننده ی خود را جادو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *